Novo u popularnoj muzici: Portret kompozitora Nemanje Radivojevića (online event)
Od 20. do 22. novembra u Omladinskom centru CK13 održaće se rezidencija kompozitora Nemanje Radivojevića. Rezidencija uključuje kompozitorov rad sa lokalnim muzičarima, javno izvođenje Radivojevićevih dela i razgovor sa kompozitorom.
Radionica “re-konstrukcija” podrazumeva rad Nemanje Radivojevića i učesnika radionice na različitim mogućim pravcima interpretacije muzičkog dela kompozitora na osnovu partiture, snimka i na osnovu seta pravila za improvizovanje.
Ideja ukrštanja različitih pristupa rekreiranju muzike proizilazi iz istraživanja različitih dinamika stvaranja, sviranja i reprodukovanja muzike i poroznosti različitih muzičkih stilova. U tom smislu, cilj radionice je da se fenomen nove komponovane muzike približi muzičarima sa impro i džez scene Novog Sada, kao i stvaranje prilike za kompozitora i muzičare da re-konstruišu kompozicije i uspostave odnose jednakosti i transformativnosti.
Učesnici i izvođači: Marko Ćurčić (električni bas), Daniel More (ud, luper), Sava Botić (sintisajzeri), Nikola Kašaš (sintisajzer), Ivan Burka (vibrafon, elektronika) i Branko Latinčić (saksofon).
Online nastup učesnika radionice, kao prezentacija zajedničkog rada, održaće se u nedelju, 22. novembra od 20h, a prenos je moguće pratiti preko FB stranice Crne kuće.
Nemanja Radivojević je diplomirao gitaru na Akademiiji umetnosti u Novom Sadu, zatim završio master studije iz teorije muzike u Ženevi i kompozicije u klasi Ksavijera Dajera (Xavier Dayer) u Bernu. Pored tog redovnog obrazovanja, Radivojević se uporedo usavrašavao na master klasovima i radionicama istaknutih savremenih kompozitora, poput Simona Steen-Andersena, Franka Bedrosijana, Tristana Muraija, Majkla Finisija i drugih.
Radivojević je zaposlen kao asistent profesora Dajera na odseku za kompoziciju Univerziteta u Bernu. Takođe je angažovan kao naučni saradnik na projektu o mikrotonalnoj muzici 20. i 21. veka, pod upravom dr Romana Brotbeka, u okviru koga radi na doktorskoj tezi o mikrotonalnim elementima u muzici francuskog kompozitora Žan-Kloda Risea (Jean-Claude Risset). Pored komponovanja i istraživanja, Radivojević je radio i kao muzički kritičar za švajcarske muzičke časopise „Disonnance” i „Schweizer Musikzeitung”.
Njegove kompozicije izvodili su, između ostalih, sledeći orkestri: Neue Vokalsolisten, Trio Accanto, MDI, Trio Abstruckt, Il Suono Giallo, Mis-en, Boston New Music Initiative, Proton Bern, Vortex, Oerknal, Lucerne Festival Alumni ansamble, Ansambl Recherche, Asko/Schönberg, Interface, Contrechamps, Nouvel Ensemble Contemporain, Ansambl Studio 6, Gradilište.
Radivojevićeve kompozicije su izvođene na sledećim festivalima: Lavaux Classics (Kili, Francuska), Festival Archipel (Ženeva, Švajcarska), Lucerne Summer Festival (Lucern, Švajcarska), Opening Festival (Trir, Nemačka), Cluj Modern Festival (Kluž, Rumunija), Međunarodna tribina kompozitora (Beograd, Srbija), Prism Festival (Hong Kong), Musikfestial (Bern, Švajcarska), Delian Academy of New Music (Mikonos, Grčka).
Rezidencija se odvija uz podršku Ernst von Siemens Music Foundation i Sekretarijata za kulturu Grada Novog Sada.
Projekat Novo u popularnoj muzici propituje odnose savremene i nove popularne muzike. Iako popularna muzika može imati komercijalni potencijal na uštrb kvaliteta muzičke ekspresije, inovacije i participativnosti, ona pak odiše autonomnim tendencijama u muzičkoj kreativnosti. Uzimajući u obzir ovu dvosmislenost, projekat teži da markira progresivne tendencije u savremenoj muzici ugošćavanjem kompozitora i muzičara koji su aktivni na raskršću savremene popularne i tzv. ozbiljne muzike. Implementacijom ovih tendencija kroz izvođenja, radionice i razgovore, želimo da otvorimo nove prostore muzičkog istraživanja i produkcije, i da podstaknemo aktualizaciju i kontekstualizaciju kroz preispitivanje trenutnog stanja na lokalnoj muzičkoj sceni.